Hansa Biopharma bjuder in till webbsänd telefonpresentation av bolagets delårsrapport för första kvartalet 2019

23 apr 2019, 11:00
Den 29 april 2019 klockan 08:00 offentliggör Hansa Biopharma sin delårsrapport för första kvartalet 2019. Hansa Biopharma bjuder in till telefonkonferens, med presentation av delårsrapport, samma dag klockan 14:00. Hansa Biopharma VD, Søren Tulstrup, är värd för presentationen som kommer att hållas på engelska.

De presentationsbilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga under telefonkonferensen och kommer därefter även att finnas på www.hansabiopharma.com.

För att delta i telefonkonferensen, var god använd följande telefonnummer,

SE: +46 850-558 355
UK: +44 3333 009 035
US: +1 833 526 8347

En länk till Hansa Biopharma’s webcast kommer att finnas på Hansa Biopharma’s hemsida under events och webcasts. Sändningen går också att nå via följande länk:

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23. april 2019 kl. 11.00 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bolaget:
Emanuel Björne, Vice President Business Development and Investor Relations, Hansa Biopharma AB (publ)
E-post: emanuel.bjorne@hansabiopharma.com

Svenska investerar- och mediarelationer
Cord Communications
Mikael Widell
E-post: mikael.widell@cordcom.se

Hansa Biopharma AB (NASDAQ Stockholm: HNSA) använder sin unika och patenterade immunmodulerande enzymteknologiplattform för att utveckla behandlingar för sällsynta immunoglobulin G (IgG)-medierade autoimmuna sjukdomstillstånd, transplantationsavstötning och cancer. Bolagets främsta produkt, IDEFIRIX (imlifidase), är ett unikt antikroppsnedbrytande enzym i långt framskriden klinisk utveckling för att möjliggöra njurtransplantation för högsensitiserade patienter samt med ytterligare kliniska studier inom akuta autoimmuna sjukdomar. Med utgångspunkt i bolaget teknologi tar Hansas verksamhet inom forskning och utveckling även fram nästa generation av IgG-klyvande enzymer med lägre immunogenicitet, lämpade för upprepad dosering vid skovvis återkommande autoimmuna sjukdomar och onkologi. Hansa Biopharma är baserat i Lund. www.hansabiopharma.com