Hansa Medical utser Anne Säfström Lanner till Vice President, Global Human Resources

Lund, 18 januari 2019 - Hansa Medical AB (publ) (Nasdaq Stockholm:HNSA) (“Hansa Medical” eller “Bolaget”), ett biopharma-bolag med fokus på inhibering av immunoglobulin G (IgG)-medierade sjukdomar, tillkännagav idag att Anne Säfström Lanner har utsetts till Vice President, Global Human Resources.

Anne har över 15 år av bred HR-erfarenhet inom internationella tillväxtbolag, bland annat från utveckling och genomförande av strategier för rekrytering och ledning av talanger, organisationskultur och varumärkesarbete, kompensation och förmåner samt utbildning och utveckling av personal. Tidigare har Anne haft en rad nyckelroller inom HR vid European Spallation Source (ESS), en sameuropeisk multidisciplinär forskningsanläggning, där hennes senaste roll var som chef för Resourcing. Tidigare har Anne även varit HR-chef vid CellaVision, en leverantör av digitala lösningar för medicinsk mikroskopi inom hematologi. Anne har kandidatexamen i personal- och arbetslivsfrågor från Lunds universitet, med fokus på organisationsutveckling och ledarskap.

"Det är med stor glädje vi välkomnar Anne till denna spännande fas i Hansa Medicals utveckling till ett kommersiellt globalt biopharmabolag. Anne har betydande erfarenhet av att utveckla strategiska HR-program anpassade till verksamhetsmål och kommer att arbeta med bolagets ledning för att öka Hansas organisatoriska produktivitet och säkra vår ställning som attraktiv arbetsgivare”, säger Søren Tulstrup, VD och koncernchef, Hansa Medical AB.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 januari 2019 kl.08:00.